Regulamin platformy PoPożyczke.pl

§ 1.Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy regulamin (dalej: „Regulamin”) określa zasady i warunki korzystania z Platformy webowej „PoPozyczkę” działającej pod adresem internetowym https://popozyczke.pl/ oraz innych usług świadczonych przez Usługodawcę.
  2. Platforma jest wyspecjalizowanym narzędziem służącym do zapewniania przez Usługodawcę usług pośrednictwa, umożliwiającym zawarcie odrębnej od Platformy Umowy Pożyczki oraz oferowanie odrębnie Innych Usług Usługobiorcom na zasadach opisanych w Regulaminie.
  3. Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (dalej: „Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną”).
  4. Dostawcą usług opisanych w ramach Regulaminu jest Dawid Karamon, prowadzący działalność pod firmą BPA Polska Dawid Karamon (adres stałego miejsca wykonywania działalności gospodarczej: ul. Marszałkowska nr 15, lok. 168, 35-215 Rzeszów), wpisany do Centralnej Ewidencji Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, posiadający NIP: 5170276471, numer REGON: 180666481 (dalej: „Usługodawca”).
  5. Kontakt z Usługodawcą jest możliwy za pomocą:
    1. poczty elektronicznej – pod adresem: bok@popozyczke.pl;
    2. poczty tradycyjnej – pod adresem: BPA Polska, ul. Śniadeckich 20D/7, 35-006 Rzeszów;
    3. telefonu – pod numerem: +48 608 344 868
  6. Przed rozpoczęciem korzystania z Platformy Usługobiorca zobowiązany jest zapoznać się z Regulaminem oraz Polityką prywatności.

§ 2.Definicje

Użyte w Regulaminie wyrazy pisane wielką literą mają następujące znaczenie:

Inne Usługi
inne usługi, które mogą być przedmiotem odrębnych ofert Partnerów dla Usługobiorcy. W ramach Innych Usług Usługodawca prowadzi komunikację marketingową do Usługobiorcy. Inne Usługi obejmują: wsparcie w upadłości konsumenckiej, kredyt gotówkowy i konsolidacyjny oraz pożyczkę konsolidacyjną.
Konsument
osoba fizyczna dokonująca z Usługodawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
Niezgodność
rozumie się przez to niezgodność Usługi z Umową o dostarczanie Usługi (kryteria oceny zgodności Usługi z Umową dotyczącą jej dostarczania określa art. 43k ust. 1-2 Ustawy o prawach konsumenta);
Partner
podmiot, z którym współpracuje Usługodawca na gruncie osobnej umowy, świadczący usługi finansowe, który przedstawia Usługobiorcy oferty zawarcia Umowy Pożyczki lub Innych Usług we własnym imieniu. Lista Partnerów znajduje się pod adresem https://popozyczke.pl/lista-partnerow/.
Polityka prywatności
dokument zawierający informacje o przetwarzaniu danych osobowych Usługobiorców przez Usługodawcę;
Regulamin
termin zdefiniowany w § 1 ust. 1 Regulaminu;
Umowa o dostarczanie Usługi
umowa o dostarczanie usługi cyfrowej w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta, na podstawie której Usługodawca zobowiązuje się nieodpłatnie dostarczać na rzecz Usługobiorcy Usługę.
Umowa Pożyczki
odrębna, odpłatna umowa pożyczki w rozumieniu Kodeksu cywilnego, zawierana pomiędzy Usługobiorcą, a Partnerem;
Usługa
usługa polegająca na dostępie do Platformy oraz świadczeniu przez Usługodawcę usług pośrednictwa oraz usług marketingowych, mających na celu połączenie Usługobiorcy z Partnerem oraz umożliwienie przedstawienia przez Partnerów ofert bezpośrednio Usługobiorcy;
Usługobiorca
osoba lub podmiot korzystający z Platformy będący Konsumentem, Konsumentem na prawach Przedsiębiorcy lub Przedsiębiorcą, który zawarł Umowę;
Usługodawca
termin zdefiniowany w § 1 ust. 3 Regulaminu;
Ustawa o prawach konsumenta
ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta;
Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną
termin zdefiniowany w § 1 ust. 3 Regulaminu;

§ 3.Wymagania techniczne i bezpieczeństwo

  1. W celu prawidłowego korzystania przez Usługobiorcę z usług świadczonych za pomocą Platformy, niezbędne jest:
    1. połączenie z siecią Internet;
    2. posiadanie urządzeń pozwalających na korzystanie z zasobów sieci Internet;
    3. posiadanie urządzenia z systemem operacyjnym Android lub iOS;
    4. korzystanie z przeglądarki internetowej umożliwiającej wyświetlanie na ekranie urządzenia dokumentów hipertekstowych, powiązanych w sieci Internet przez sieciową usługę WWW oraz obsługującej język programowania JavaScript, a ponadto akceptującej pliki typu cookies;
    5. posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej.
  2. W ramach Platformy zabronione jest korzystanie przez Usługobiorców z wirusów, botów, robaków bądź innych kodów komputerowych, plików czy programów (w szczególności automatyzujących procesy skryptów i Platformy bądź innych kodów, plików lub narzędzi).
  3. Usługodawca informuje, że wykorzystuje kryptograficzną ochronę transferu elektronicznego oraz treści cyfrowych przez zastosowanie właściwych środków logicznych, organizacyjnych i technicznych, w szczególności w celu uniemożliwienia dostępu osobom trzecim do danych, w tym przez szyfrowanie SSL, stosowanie haseł dostępu oraz programów antywirusowych czy przeciw niechcianemu oprogramowaniu.
  4. Usługodawca informuje, że pomimo stosowania zabezpieczeń, o których mowa ust. 3 powyżej korzystanie z sieci Internet oraz usług świadczonych drogą elektroniczną może być zagrożone dostaniem się do systemu teleinformatycznego oraz urządzenia Usługobiorcy szkodliwego oprogramowania lub uzyskaniem dostępu do danych znajdującym się na tym urządzeniu przez osoby trzecie. W celu zminimalizowania powołanego zagrożenia Usługodawca zaleca stosowanie programów antywirusowych lub środków chroniących identyfikację w sieci Internet.

§ 4.Ogólne zasady korzystania z Usług

  1. Korzystanie z Platformy jest bezpłatne. Usługodawca zastrzega sobie jednak prawo do wprowadzenia w przyszłości dodatkowych, opcjonalnych funkcji lub usług, które mogą być dostępne za opłatą. O każdej zmianie dotyczącej wprowadzenia płatnych funkcji Usługodawca poinformuje Usługobiorcę z odpowiednim wyprzedzeniem
  2. Usługodawca za pośrednictwem Platformy oferuje Platformę, umożliwiającą połączenie Usługobiorcy z Partnerem, w tym zapewniając możliwość bezpośredniego przedstawienia oferty Umowy Pożyczki przez Partnera oraz możliwości bezpośredniego przedstawienia przez Partnera oferty Innych Usług.
  3. Usługodawca nie jest stroną Umowy Pożyczki. Usługodawca nie jest również stroną umowy w ramach Innych Usług. Usługodawca zapewnia jedynie możliwość skontaktowania ze sobą Usługobiorcy i Partnera lub kontakt Usługodawcy z Partnerem w ramach potencjalnego przedstawienia oferty na Inne Usługi lub zawarcie Umowy Pozyczki.
  4. Usługobiorca jest zobowiązany do korzystania z Platformy w sposób zgodny z przepisami prawa powszechnie obowiązującego, postanowieniami Regulaminu, a także z dobrymi obyczajami.
  5. Dostarczanie przez Usługobiorcę treści o charakterze bezprawnym jest zabronione.
  6. Usługodawca nie zapewnia, ani nie gwarantuje, że Usługobiorcy zostanie udzielona pożyczka lub Inne Usługi na korzystnych lub oczekiwanych warunkach. Usługobiorca nie odpowiada za sytuacje, w których Partner nie zawarł Umowy Pożyczki lub umowy w ramach Innych Usług z Usługobiorcą.
  7. Usługobiorca korzystający z usług świadczonych przez Usługodawcę zobowiązany jest podawać wyłącznie dane (w tym dane osobowe) zgodne ze stanem rzeczywistym. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki podania przez Usługobiorcę nieprawdziwych lub niepełnych danych.
  8. W przypadku wystąpienia problemów technicznych związanych z funkcjonowaniem Platformy, Usługobiorca ma możliwość ich zgłoszenia mailowo na adres bok@popozyczke.pl
  9. Za naruszenie Regulaminu uznaje się w szczególności:
    1. dostarczanie przez Usługobiorcę treści o charakterze bezprawnym;
    2. korzystanie przez Usługobiorcę z Usługi i funkcjonalności niezgodnie z ich przeznaczeniem;
    3. podanie przez Usługobiorcę nieprawdziwych lub niepełnych danych;
  10. W przypadku stwierdzenia naruszenia Regulaminu, Usługodawca może wezwać Usługobiorcę do jego usunięcia i wyznaczyć mu w tym celu termin nie krótszy niż 7 (siedem) dni.
  11. W przypadku braku usunięcia naruszenia Regulaminu przez Usługobiorcę – Usługodawca ma prawo do zablokowania dostępu do Platformy, do momentu usunięcia naruszenia, o którym mowa w ust. 9 i 10.
  12. Wszelkie oświadczenia, wezwania, zawiadomienia i informacje, o których mowa w Regulaminie, mogą być przekazywane za pomocą poczty elektronicznej, chyba że szczególne postanowienie Regulaminu stanowi inaczej.

§ 5.Umowa o dostarczanie Usługi

  1. Na podstawie Umowy o dostarczanie Usługi, Usługodawca umożliwia Usługobiorcy skorzystanie z Usług.
  2. W celu zawarcia Umowy o dostarczanie Usługi, Usługobiorca musi wykonać następujące kroki:
    1. wejść na stronę PoPożyczkę.pl;
    2. wybrać opcję „Wniosek on-line” lub „Weź pożyczkę on-line”;
    3. w formularzu wpisać wymagane dane oraz określić w konfiguratorze parametry pożyczki;
    4. obligatoryjnie zaznaczyć checkbox o zapoznaniu się z Regulaminem oraz Polityką prywatności
    5. opcjonalnie zaznaczyć dodatkowy checkbox w celu kontaktu marketingowego oraz oferowania Innych Usług;
    6. kliknąć w opcję „Złóż wniosek”.
  3. Umowa o dostarczanie Usługi zawierana jest w momencie kliknięcia przez Usługobiorcę w opcję „Złóż wniosek”. Wraz z kliknięciem ww. opcji – Usługobiorca wyraża zgodę na rozpoczęcie przez Usługodawcę świadczenia Usług.
  4. Po zawarciu Umowy – Usługodawca przesyła Usługobiorcy SMS lub/oraz e-mail z linkiem do formularza online, który służy do wypełniania szczegółowego wniosku pożyczkowego. Uzupełnienie danych w ramach ww. formularza jest niezbędne w celu przedstawienia przez Partnerów oferty dla Usługobiorcy oraz umożliwienia Partnerom kontaktu.
  5. Usługobiorca zawierając Umowę wyraża zgodę na przekazanie i przetwarzanie jego danych oraz wszelkich treści wprowadzonych w ramach formularza, o którym mowa w ust. 2 pkt 3 oraz w ust. 4 do Partnerów, w celu świadczenia Usług, w tym w szczególności w celu weryfikacji przez Partnerów Usługobiorcy w ramach obowiązków weryfikacyjnych wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa obowiązujących Partnerów (procedury KYC/AML).
  6. Usługodawca w ramach świadczenia Usług:
    1. poszukuje odpowiednich ofert w ramach Umowy Pożyczki opisanych w formularzu wśród Partnerów;
    2. przekazuje dane Usługobiorcy Partnerom na potrzeby przesłania przez nich ofert na zawarcie Umowy Pożyczki;
  7. Jeżeli w ramach czynności, o których mowa w ust. 2 Usługobiorca zaznaczył opcjonalne checkboxy, o których mowa w ust. 2 pkt 5 – Usługobiorca będzie otrzymywać od Usługodawcy oraz Partnerów Usługodawcy spersonalizowaną komunikację marketingową oraz oferty w ramach Innych Usług. Zgodę, o której mowa w ust. 2 pkt 5 – można w każdej chwili wycofać- składając oświadczenie w dowolnej formie na jeden z adresów wskazanych w § 1 ust. 5 Regulaminu. Wycofanie zgody jest równoznaczne z brakiem otrzymywania ww. treści oraz natychmiastowym (z momentem dotarcia oświadczenia do Usługodawcy) zaprzestaniem ich przesyłania.
  8. W przypadku pośrednictwa w ramach Umowy Pożyczki Umowa zawierana jest na czas realizacji Usług. W przypadku pośrednictwa w ramach Innych Usług Umowa zawierana jest na czas nieoznaczony.
  9. Postanowienia ust. 10-14 dotyczą wyłącznie Konsumentów i Przedsiębiorców na prawach Konsumenta.
  10. W przypadku braku udzielenia Usługobiorcy dostępu do Usługi niezwłocznie po zawarciu Umowy o dostarczanie Usługi, Usługobiorca wzywa Usługodawcę do niezwłocznego udzielenia dostępu do Usługi. Wezwanie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, może zostać wysłane za pomocą poczty elektronicznej, pod adres wskazany w § 1 ust. 5 pkt 1 Regulaminu. W przypadku, gdy Usługodawca nie udzieli Usługobiorcy dostępu do Usługi niezwłocznie po otrzymaniu wezwania, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, Usługobiorca może odstąpić od Umowy o dostarczanie Usługi.
  11. Niezależnie od postanowień ust. 10 powyżej, w przypadku braku udzielenia Usługobiorcy dostępu do Usługi, Usługobiorca może odstąpić od Umowy o dostarczanie Usługi bez wzywania Usługodawcy do udzielenia dostępu do Usługi, jeżeli zachodzi co najmniej jeden z przypadków wskazanych w art. 43j ust. 5 Ustawy o prawach konsumenta.
  12. Niezależnie od postanowień ust. 10-11 powyżej Usługobiorca może wypowiedzieć Umowę o dostarczanie Usługi poprzez wysłanie stosownej informacji na adres § 1 ust. 5 pkt 1 Regulaminu.
  13. Odstąpienie przez Usługobiorcę od Umowy o dostarczanie Usługi albo jej wypowiedzenie, niezależnie od podstawy dokonania tej czynności, następuje poprzez złożenie Usługodawcy oświadczenia o odstąpieniu od Umowy o dostarczanie Usługi albo o jej wypowiedzeniu. Oświadczenie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, może zostać wysłane za pomocą poczty elektronicznej, pod adres wskazany w § 1 ust. 5 pkt 1 Regulaminu.
  14. W przypadku naruszenia przez Usługobiorcę postanowień Regulaminu i nieusunięcia tego naruszenia pomimo otrzymania wezwania, Usługodawca może wypowiedzieć Umowę o dostarczanie Usługi z zachowaniem okresu wypowiedzenia wynoszącego 7 (siedem) dni, poprzez złożenie Usługobiorcy oświadczenia o wypowiedzeniu za pomocą poczty elektronicznej. Po upływie okresu wypowiedzenia wskazanego w zdaniu poprzedzającym, Usługodawca wstrzymuje dostarczanie Usługi. W czasie trwania okresu wypowiedzenia, Usługodawca może zablokować Usługobiorcy dostęp do Platformy, jeżeli jest to niezbędne w celu zapobieżenia popełnianiu dalszych naruszeń przez Usługobiorcę.

§ 6.Umowa Pożyczki

  1. W przypadku, gdy Usługodawca znajdzie Partnera, który wyraża wolę zawarcia Umowy Pożyczki z Usługobiorcą – Usługodawca przekazuje takiemu Partnerowi dane wprowadzone przez Usługobiorcę w ramach Platformy.
  2. Stronami Umowy Pożyczki są Usługobiorca (występujący w ramach Umowy Pożyczki jako pożyczkobiorca) oraz Partner (występujący w ramach Umowy Pożyczki jako pożyczkodawca).
  3. Jeżeli Partner Usługodawcy będzie chciał zawrzeć Umowę Pożyczki z Usługobiorcą – Usługobiorca otrzyma za pośrednictwem SMS lub e-mail link do oferty wraz z opisem dalszych kroków w celu zawarcia umowy z Partnerem lub link do formularza Partnera. Kontakt w tym zakresie jest dokonywany przez Partnera.
  4. Umowa Pożyczki zawierana jest w momencie akceptacji oferty, chyba że co innego wynika z oferty przekazanej zgodnie z ust. 3 Usługobiorcy. Umowa powinna być zawarta co najmniej w formie dokumentowej, chyba że Usługobiorca z Partnerem postanowią inaczej.
  5. Usługobiorca akceptując Regulamin oświadcza, że jest świadomy, że Usługodawca nie jest stroną Umowy Pożyczki, a Usługi w ramach Platformy, jak również Regulamin nie normują stosunku prawnego pomiędzy Partnerem, a Usługobiorcą.

§ 7.Inne Usługi

  1. W ramach Usług, Partnerzy Usługodawcy mogą w okresie trwania Umowy kierować do Usługobiorcy oferty zawarcia umowy z Partnerem lub Usługodawcą w ramach Innych Usług na warunkach przedstawionych w ramach oferty.
  2. W ramach Usług, Usługodawca będzie przekazywał Partnerom dane wprowadzone przez Usługobiorcę w ramach Platformy, w celu personalizacji i oferowania Usługobiorcy przez Partnerów bezpośrednio Innych Usług oraz przekazywania przez Usługodawcę treści marketingowych.
  3. Usługobiorca może również samodzielnie wystąpić do Usługobiorcy z zapytaniem o oferty Innych Usług. Zapytanie należy wysłać za pośrednictwem SMS lub e-mailem.
  4. Inne Usługi obejmują:
    1. wsparcie w ramach upadłości konsumenckiej;
    2. pożyczkę pozabankową;
    3. kredyt gotówkowy i konsolidacyjny;
    4. pożyczkę konsolidacyjną.
  5. Jeżeli Partner Usługodawcy będzie chciał przedstawić ofertę Usługobiorcy w ramach Innych Usług, Usługobiorca otrzyma za pośrednictwem SMS lub e-mail link do oferty wraz z opisem dalszych kroków w celu zawarcia umowy z Partnerem lub link do formularza Partnera. Komunikacja w tym zakresie wraz z jej warunkami jest dokonywana przez Partnera.
  6. Usługobiorca akceptując Regulamin oświadcza, że jest świadomy, że Usługodawca nie jest stroną umowy w ramach Innych Usług, a Regulamin nie normuje stosunku prawnego pomiędzy Partnerem, a Usługobiorcą w ramach Innych Usług.
  7. W ramach Innych Usług– Usługodawca może bezpośrednio kontaktować się z Usługobiorcą w celach marketingowych.

§ 8.Reklamacje dotyczące Usługi – Konsumenci i Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta

  1. Postanowienia niniejszego paragrafu dotyczą wyłącznie Konsumentów i Przedsiębiorców na prawach Konsumenta.
  2. Dostarczana Usługobiorcy przez Usługodawcę Usługa musi być zgodna z dotycząca ją Umową przez cały okres dostarczania Usługi.
  3. Usługodawca ponosi odpowiedzialność za Niezgodność ujawnioną w okresie dostarczania Usługi.
  4. W przypadku ujawnienia Niezgodności, Usługobiorca może złożyć reklamację zawierającą żądanie doprowadzenia Usługi do zgodności z Umową dotyczącą jej dostarczania.
  5. Reklamacja składana jest za pomocą poczty elektronicznej, pod adres wskazany w § 1 ust. 5 pkt 1 Regulaminu.
  6. Reklamacja powinna zawierać:
    1. imię i nazwisko Usługobiorcy;
    2. adres poczty elektronicznej;
    3. opis ujawnionej Niezgodności;
    4. żądanie doprowadzenia Usługi do zgodności z Umową dotyczącą jej dostarczania.
  7. Usługodawca może odmówić doprowadzenia Usługi do zgodności z Umową dotyczącą jej dostarczania, jeżeli jest to niemożliwe albo wymagałoby poniesienia przez Usługodawcę nadmiernych kosztów.
  8. Po rozpatrzeniu reklamacji, Usługodawca udziela Usługobiorcy odpowiedzi na reklamację, w której:
    1. uznaje reklamację oraz wskazuje planowany termin doprowadzenia Usługi do zgodności z Umową dotyczącą jej dostarczania;
    2. odmawia doprowadzenia Usługi do zgodności z Umową dotyczącą jej dostarczania z przyczyn wskazanych w ust. 7 powyżej;
    3. odrzuca reklamację z powodu jej bezzasadności.
  9. Usługodawca udziela odpowiedzi na reklamację za pomocą poczty elektronicznej w terminie 14 (czternastu) dni od dnia jej otrzymania.
  10. W przypadku uznania reklamacji, Usługodawca na własny koszt doprowadza Usługę do zgodności z Umową dotyczącą jej dostarczania w rozsądnym czasie od chwili otrzymania reklamacji i bez nadmiernych niedogodności dla Usługobiorcy, uwzględniając charakter usługi oraz cel, w jakim jest ona wykorzystywana. Planowany termin doprowadzenia Usługi do zgodności z Umową dotyczącą jej dostarczania Usługodawca wskazuje w odpowiedzi na reklamację.
  11. W przypadku ujawnienia Niezgodności, Usługobiorca może złożyć Usługodawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy, gdy:
    1. doprowadzenie do zgodności Usługi z Umową dotyczącą jej dostarczania jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów;
    2. Usługodawca nie doprowadził Usługi do zgodności z Umową dotyczącą jej dostarczania zgodnie z ust. 10 powyżej;
    3. Niezgodność występuje nadal, mimo że Usługodawca próbował doprowadzić Usługę do zgodności z Umową dotyczącą jej dostarczania;
    4. Niezgodność jest na tyle istotna, że uzasadnia odstąpienie od Umowy dotyczącej dostarczania Usługi bez uprzedniego żądania od Usługodawcy doprowadzenia Usługi do zgodności z Umową dotyczącą jej dostarczania;
    5. z oświadczenia Usługodawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że Usługodawca nie doprowadzi Usługi do zgodności z Umową dotyczącą jej dostarczania w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Usługobiorcy.
  12. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy może zostać złożone za pomocą poczty elektronicznej, pod adres wskazany w § 1 ust. 5 pkt 1 Regulaminu.
  13. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy powinno zawierać:
    1. imię i nazwisko Usługobiorcy;
    2. adres poczty elektronicznej;
    3. datę dostarczenia Usługi;
    4. opis ujawnionej Niezgodności;
    5. wskazanie przyczyny złożenia oświadczenia, wybranej spośród przyczyn wskazanych w ust. 11 powyżej;
    6. oświadczenie o obniżeniu ceny, wraz ze wskazaniem obniżonej ceny albo oświadczenie o odstąpieniu od Umowy.
  14. W przypadku odstąpienia przez Usługobiorcę od Umowy o dostarczanie Usługi korzystania z Platformy, Usługodawca usuwa dane wprowadzone przez Usługobiorcę niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od Umowy o dostarczanie Usługi.
  15. Na podstawie art. 34 ust. 1a Ustawy o prawach konsumenta, w przypadku odstąpienia przez Usługobiorcę od Umowy dotyczącej dostarczania Usługi, Usługobiorca jest zobowiązany do zaprzestania korzystania z Usługi i udostępniania jej osobom trzecim.

§ 9.Reklamacje Usługi - Przedsiębiorcy

  1. Postanowienia niniejszego paragrafu dotyczą wyłącznie Przedsiębiorców.
  2. W przypadku ujawnienia niezgodności Usługi z Regulaminem Usługobiorca może złożyć reklamację.
  3. Reklamacja składana jest pisemnie lub za pomocą poczty elektronicznej, pod adres wskazany w § 1 ust. 5 Regulaminu, nie później niż w terminie 30 dni od dnia ujawnienia niezgodności.
  4. Reklamacja powinna zawierać:
    1. nazwę Usługobiorcy;
    2. adres poczty elektronicznej;
    3. opis ujawnionej niezgodności Usługi z Regulaminem.
  5. Usługodawca może odmówić doprowadzenia Usługi do zgodności z Regulaminem, jeżeli jest to niemożliwe albo wymagałoby poniesienia przez Usługodawcę nadmiernych kosztów.
  6. Po rozpatrzeniu reklamacji, Usługodawca udziela Usługobiorcy odpowiedzi na reklamację, w której:
    1. uznaje reklamację oraz wskazuje planowany termin doprowadzenia Usługi do zgodności z Regulaminem;
    2. odmawia doprowadzenia Usługi do zgodności z Regulaminem z przyczyny wskazanej w ust. 4 powyżej;
    3. odrzuca reklamację z powodu jej bezzasadności.
  7. Usługodawca udziela odpowiedzi na reklamację za pomocą poczty elektronicznej w terminie 21 (dwudziestu jeden) dni od dnia jej otrzymania. W przypadkach szczególnie skomplikowanych termin odpowiedzi na reklamację może się wydłużyć do 30 dni kalendarzowych.

§ 10.Prawo odstąpienia od Umowy – Konsumenci i Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta

  1. Postanowienia niniejszego paragrafu dotyczą wyłącznie Konsumentów oraz Przedsiębiorców na prawach Konsumenta.
  2. Na podstawie art. 27 i n. Ustawy o prawach konsumenta, Usługobiorca ma prawo odstąpić od Umowy bez podania jakiejkolwiek przyczyny w terminie 14 (czternastu) dni od dnia jej zawarcia.
  3. Prawo odstąpienia od Umowy, Usługobiorca wykonuje poprzez złożenie Usługodawcy oświadczenia o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu na odstąpienie od umowy wystarczy wysłanie oświadczenia przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 1 powyżej.
  4. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy może być złożone przez Usługobiorca w jakiejkolwiek formie, w szczególności na formularzu stanowiącym załącznik nr 2 do Ustawy o prawach konsumenta.
  5. W przypadku złożenia oświadczenie o odstąpieniu od Umowy, Usługodawca niezwłocznie przesyła Usługobiorcy potwierdzenie jego otrzymania za pomocą poczty elektronicznej.

§ 11.Odpowiedzialność

  1. Usługodawca zobowiązuje się świadczyć Usługi z dochowaniem należytej staranności.
  2. Strony wyłączają uprawnienia wynikające z rękojmi w stosunku do Przedsiębiorców.
  3. Strony wyłączają odpowiedzialność Usługodawcy z tytułu utraconych korzyści Usługobiorcy, będącego Przedsiębiorcą.
  4. Usługodawca nie gwarantuje określonego poziomu wydajności, efektywności lub użyteczności Platformy w relacji do konkretnych potrzeb i zastosowań Usługobiorcy.
  5. W zakresie dozwolonym przez przepisy Kodeksu cywilnego oraz Ustawy o prawach konsumenta Usługodawca nie ponosi wobec Usługobiorców odpowiedzialności za skutki:
    1. wykorzystywania przez Usługobiorców jakichkolwiek usług lub funkcjonalności dostępnych w ramach Platformy niezgodnie z ich przeznaczeniem;
    2. podania przez Usługobiorców nieprawidłowych lub nieprawdziwych danych;
    3. działań i zaniechań Partnerów odnośnie do Umowy Pożyczki lub umowy w ramach Innych Usług;
    4. szkód powstałych na gruncie Umowy Pożyczki lub umowy w ramach Innych Usług zawartych z Partnerem;
    5. szkód, działań i zaniechań wynikających z nieprawdziwych oświadczeń Partnerów;
    6. niewypełnienia przez Partnerów obowiązków wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
  6. W zakresie dozwolonym przez przepisy Kodeksu cywilnego oraz Ustawy o prawach konsumenta, Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w funkcjonowaniu Platformy wynikające z:
    1. działania siły wyższej;
    2. prowadzonych na Platformie niezbędnych prac konserwatorskich i modernizacyjnych;
    3. przyczyn leżących po stronie Usługobiorcy;
    4. przyczyn niezależnych od Usługodawcy, w szczególności działania osób trzecich, za które Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności.
  7. Usługodawca zobowiązuje się przeprowadzać prace, o których mowa w ust. 6 pkt 2 powyżej, w sposób możliwie najmniej uciążliwy dla Usługobiorców oraz w miarę możliwości z wyprzedzeniem informować ich o planowanych pracach.
  8. Usługodawca zobowiązuje się w miarę możliwości na bieżąco usuwać zakłócenia w funkcjonowaniu Platformy.
  9. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki wszelkich interakcji zachodzących pomiędzy Usługobiorcami i Partnerami (niezależnie od miejsca wystąpienia tych interakcji), którzy nawiązali kontakt dzięki korzystaniu z Platformy.

§ 12.Własność intelektualna Usługodawcy

  1. Wszystkie elementy składowe Platformy, w szczególności:
    1. nazwa Platformy;
    2. logo Platformy;
    3. zdjęcia i opisy;
    4. zasady działania Platformy, wszystkie jej elementy graficzne, interfejs, oprogramowanie, kod źródłowy oraz bazy danych
    – podlegają ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, ustawy z dnia 30 czerwca 2000 r. - Prawo własności przemysłowej, ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oraz innych przepisów prawa powszechnie obowiązującego, w tym przepisów prawa Unii Europejskiej.
  2. Jakiekolwiek korzystanie z własności intelektualnej Usługodawcy bez jego uprzedniego, wyraźnego zezwolenia jest zabronione.

§ 13.Pozasądowe rozwiązywanie sporów – Konsumenci i Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta

  1. Postanowienia niniejszego paragrafu dotyczą wyłącznie Konsumentów oraz Przedsiębiorców na prawach Konsumenta.
  2. Usługobiorca ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
  3. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Usługobiorcę z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych:
    1. powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów;
    2. Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej;
    3. Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
  4. Usługodawca informuje, że o ile taki obowiązek nie wynika z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, nie korzysta on z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.

§ 14.Dane osobowe

  1. Informacje o przetwarzaniu danych osobowych przez Usługodawcę znajdują się w Polityce Prywatności dostępnej pod adresem: https://popozyczke.pl/polityka-prywatnosci/

§ 15.Zmiana Usługi – Konsumenci oraz Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta

  1. Postanowienia niniejszego paragrafu mają zastosowanie wyłącznie do Konsumentów oraz Przedsiębiorców na prawach Konsumenta.
  2. Usługodawca może dokonać zmiany Usługi w przypadku:
    1. konieczności dostosowania Usługi do nowopowstających urządzeń lub oprogramowania używanych przez Usługobiorców do korzystania z Usługi;
    2. podjęcia przez Usługodawcę decyzji o usprawnieniu Usługi poprzez dodanie do niej nowych funkcjonalności lub modyfikacji dotychczasowych funkcjonalności;
    3. prawnego obowiązku dokonania zmian, w tym obowiązku dostosowania Usługi do aktualnego stanu prawnego.
  3. Zmiana Usługi nie może wiązać się z jakimikolwiek kosztami po stronie Usługobiorcy.
  4. Usługodawca informuje Usługobiorcę o dokonanej zmianie Usługi poprzez umieszczenie na Koncie komunikatu informującego o zmianach. Niezależnie, informacja o dokonanej zmianie może zostać przesłana Usługobiorcom za pomocą poczty elektronicznej.
  5. Jeżeli zmiana Usługi będzie istotnie i negatywnie wpływała na dostęp do Usługi, Usługodawca zobowiązany jest poinformować Usługobiorcę o:
    1. właściwościach i terminie dokonania zmiany oraz
    2. prawie Usługobiorcy do wypowiedzenia Umowy o dostarczanie Usługi ze skutkiem natychmiastowym w terminie 30 (trzydziestu) dni od dokonania zmiany.
  6. Informację, o której mowa w ust. 5 powyżej, Usługodawca przesyła Usługobiorca za pomocą poczty elektronicznej, nie później niż na 7 (siedem) dni przed dokonaniem zmiany.
  7. Wypowiedzenie przez Usługobiorcę Umowy o dostarczanie Usługi na podstawie ust. 5 pkt 2 powyżej następuje poprzez złożenie Usługodawcy oświadczenia o wypowiedzeniu Umowy o dostarczanie Usługi. Oświadczenie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, może zostać wysłane za pomocą poczty elektronicznej, pod adres wskazany w § 1 ust. 5 pkt 1 Regulaminu.
  8. Wypowiedzenia Umowy o dostarczanie Usług na podstawie ust. 5 pkt 2 powyżej wywołuje takie same skutki, jakie § 10 Regulaminu przewiduje w wypadku odstąpienia od Umowy o dostarczanie Usługi z powodu wystąpienia Niezgodności.

§ 16.Zmiana Regulaminu

  1. Usługodawca może dokonać zmiany w Regulaminie m.in. w przypadku:
    1. zmiany przedmiotu działalności Usługodawcy;
    2. rozpoczęcia dostarczania przez Usługodawcę nowych usług, modyfikacji usług dotychczas dostarczanych lub zaprzestania ich dostarczania;
    3. dokonania technicznej modyfikacji Platformy wymagających dostosowania do nich postanowień Regulaminu;
    4. prawnego obowiązku dokonania zmian, w tym obowiązku dostosowania Regulaminu do aktualnego stanu prawnego.
  2. O zmianie Regulaminu Usługobiorca zostanie poinformowany poprzez opublikowanie jego zmienionej wersji w Systemie Informatycznym. Niezależnie, zmieniona wersja Regulaminu zostanie przesłana Usługobiorcy pocztą elektroniczną.
  3. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu, stosuje się postanowienia ówcześnie obowiązującego Regulaminu.
  4. Usługobiorca, który nie zgadza się na zmianę Regulaminu, może wypowiedzieć Umowę o dostarczanie Usługi ze skutkiem natychmiastowym w terminie 10 (dziesięciu) od dnia otrzymania informacji o zmianie Regulaminu. Brak wypowiedzenia uznaje się za zgodę na zmianę Regulaminu.
  5. Wypowiedzenie Umowy o dostarczanie Usługi następuje poprzez złożenie Usługodawcy przez Usługobiorcę oświadczenia o wypowiedzeniu tej Umowy. Oświadczenie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, może zostać wysłane za pomocą poczty elektronicznej, pod adres wskazany w § 1 ust. 5 pkt 1 Regulaminu.

§ 17.Postanowienia końcowe

  1. Aktualna wersja Regulaminu obowiązuje od dnia 1.07.2025 r.
  2. Regulamin podlega prawu polskiemu. Wszelkie spory na gruncie niniejszego regulaminu będą rozwiązywane w drodze polubownych negocjacji, a w przypadku, gdy nie dojdzie do porozumienia - przed sądem powszechnym właściwym ze względu na siedzibę Usługodawcy. Postanowienie dot. właściwości umownej dotyczy wyłącznie Przedsiębiorców.
  3. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie znajdą przepisy powszechnie obowiązującego prawa polskiego.